Returneringer

Vi står 100% indenfor vores produkter, derfor har vi valgt at have 100 dages returret i stedet for de lovpligtige 14 dage. Der er selvfølgelig stadig 2 års reklamationsret.

Alle returneringer behandles og sendes med GLS. Returpakker skal derfor afleveres ved en GLS-pakkeshop.

Alle returneringer skal foretages på vores automatiske returportal - Find den her

Du kan til enhver tid se status på din returnering - Klik her for at se status

Ombytning af produkt

Brug vores automatiske returportal til at bytte de produkter du gerne vil have byttet. Du kan helt automatisk vælge de produkter du gerne vil have byttet og derefter vælge de produkter du gerne vil have ombyttet til.

Skulle der være en difference mellem de produkter du ønsker at ombytte kan du nemt betale det ekstra beløb direkte gennem portalen. Har du penge til gode kan du vælge at få et gavekort eller en refundering af beløbet.

Alle ombytninger er helt gratis og vi tilbyder Hurtig Ombytning, hvilket betyder at så snart du har afleveret din returpakke, så sender vi det nye produkt fra vores lager.

Refundering af penge

Brug vores automatiske returportal til at returnerer dine produkter og anmod om en refundering af dine penge. Hvis du ønsker at få en refundering af dit køb, så er det dig som køber der skal afholde omkostningen til fragten

Når vi modtager din returpakke, tjekker vi produktets stand og om du er berettiget til en fuld refundering. I så fald vil vi refundere pengene til kontoen tilknyttet det betalingskort, som ordren oprindeligt kom fra. Vi kan ikke refunderer penge direkte til en anden bankkonto med mindre det betalingskort som der oprindeligt blev benyttet er udløbet, blevet væk eller på anden vis ikke virker mere. I dette tilfælde bedes du kontakte os direkte på info@qookware.dk så løser vi problemet manuelt.

Vi anbefaler at du læser Forbrugerrådet Tænk's information omkring returnering, fortrydelsesret mm. på dette link inden du køber: Fortrydelsesret mm.

Du har fået et produkt med fejl eller som er ødelagt

Har du modtaget et produkt med fejl på eller som er gået i stykker, så frygt ej! Det dækker vi selvfølgelig helt gratis.

Trin-for-trin guide

  1. I vores automatiske returportal skal du indtaste dit ordrenr. samt email.
  2. Vælg produktet med fejl eller som er ødelagt.
  3. Vælg den årsag for returnering som hedder "fejl på produkt eller gået i stykker".
  4. Vælg herefter den handling som hedder "ombyt til andet produkt".
  5. Du vil nu blive omdirigeret til vores hjemmeside, hvor du skal vælge det produkt med fejl på eller som er ødelagt.
  6. Når du har valgt produktet på hjemmesiden, bliver du omdirigeret tilbage til returportalen igen hvor du kan fuldføre returneringen.
  7. Her vil du få en bekræftelse på returneringen og du kan downloade din fragtlabel eller bruge den som QR-kode når du afleverer pakken.

Returnering af gratis produkter

Hvis du har modtaget et gratis produkt sammen med din ordre og ønsker at returnere ordren, forbeholder vi os retten til at fratrække den oprindelige værdi af det gratis produkt fra din refundering.

Eksempel:

  • Du har købt en kniv til 999 kr. hvor du har fået en gratis slibesten med som gave til en værdi af 449 kr.
  • Du vil gerne have en refundering på kniven, men kun sender kniven retur til os og undlader den gratis gave.
  • I dette tilfælde vil vi kun refunderer 550 kr. fordi du har beholdt slibestenen som har en værdi på 449 kr.

Grunden til at vores refunderingspolitik er på følgende måde er fordi vi tidligere er blevet udnyttet af folk som strategisk har købt noget med en gratis gave for derefter at sender produktet retur, men beholde den gratis gave og stadigvæk vil have det fulde beløb retur.

Reklamationsret

Reklamationsretten gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation, derfor gælder det ikke, hvis der kommer fejl eller skader i forbindelse af forkert brug af produktet.

Vi dækker ikke returneringsomkostningerne, såfremt der bliver bestilt returfragt udenfor vores system og vi modtager ikke pakker sendt på efterkrav.